Михайлівська громада

Запорізька область, Запорізький район

Проект «Впорядкування та розвиток територій громад» ТОВ «ОУПЕН Нолідж»

Дата: 21.05.2019 23:40
Кількість переглядів: 545

Фото без опису

Плата за землю є найперспективнішою статтею доходів бюджетів територіальних громад. Саме на збільшення плати за землю спрямована вся децентралізаційна політика держави: загальнонаціональна оцінка земель, інвентаризація, передача в комунальну власність земель державної та колективної власності.

 

Проте складний процес передачі земель у комунальну власність несе багато ризиків:

  • затягування процесу на роки, його призупинення;   
  • першочергова передача «непотрібних» ділянок;
  • недоотримання коштів бюджетами від плати за землю.

 

Крім того, разом із землею до територіальної громади передаються також і всі обов’язки орендодавця. Проте, більшість договорів оренди було укладено ще на початку 2000-х, тому орендна плата в них не тільки не актуальна і занижена, а й не відповідає теперішнім вимогам законодавства. Аналогічна ситуація і відносно земель, які знаходяться в постійному користуванні.

Використовуючи наші знання та досвід, територіальна громада впевнено і в строк:

1.   Отримає  в комунальну власність сільськогосподарські землі державної та колективної власності.

2.   Правильно оформить всі необхідні документи ,  пов’язані з передачею земель, що дозволить впевнено проходити державні перевірки.

3.   Перевірить та перегляне всі умови використання землі задля законного збільшення надходжень до бюджету від плати за землю.

З цією метою пропонуємо проведення першочергових заходів за наступними напрямками:

 

 

№ п/п

НАПРЯМОК

ВИД  ПОСЛУГ

РЕЗУЛЬТАТ

1

Інвентаризація земель

(Maximum)

 

  • аналіз наявних матеріалів щодо земель в межах відповідної ради,  у тому числі тих, які мають перейти у власність територіальної громади із земель державної та колективної власності;
  • опис земельних ділянок (XML-файл, витяг з 6-зем);
  • визначення земель, які повинні перейти до територіальної громади із зазначенням поетапного та найбільш ефективнішого способу реалізації такої передачі;
  • розроблення землевпорядної документації;
  • розроблення рекомендацій щодо подальшого використання земельних ділянок з метою раціонального їх використання та збільшення доходу місцевого бюджету (по КОЖНОМУ об’єкту).

 

За наслідками проведеної роботи ОТГ/рада отримає:

  1.  документ в письмовому та електронному вигляді (приклад у додатку №1), в якому міститимуться:
  • останні актуальні дані державної статистичної звітності про кількісний та якісний стан КОЖНОЇ земельної ділянки та розподіл їх за угіддями;
  • інформація про земельні ділянки, права на які оформлені/неоформлені, які використовуються нераціонально та/чи без документів;
  • аналіз та рекомендації щодо подальших дій по оформленню земельних ділянок;
  • рекомендації щодо подальшого використання земельних ділянок комунальної власності, у тому числі і задля збільшення доходу місцевого бюджету.
  1. доступ до створеної електронної карти територій ОТГ/ради у розрізі земельних ділянок з інформацією щодо них у вигляді спеціально розробленої програми Муніципальна ГІС (приклад у додатку № 2).
  2. землевпорядну документацію (технічна документація з інвентаризації земель ОТГ/ради) відповідно до постанови КМУ від 23.05.2012         № 513 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації».

 

 

2

Земельний аудит

(Medium)

  • аналіз наявних матеріалів по КОНКРЕТНІЙ ділянці;
  • повний опис земельної ділянки (XML-файл, витяг з 6 ZEM);
  • зазначення шляху переходу земельної ділянки до територіальної громади та порядок її оформлення;
  • розроблення рекомендації щодо подальшого використання земельної ділянки з метою раціонального її використання та збільшення доходу місцевого бюджету.

 

За наслідками проведеної роботи ОТГ/рада отримає:

1. документ в письмовому та електронному вигляді (приклад у додатку №1), в якому міститимуться:

  • останні актуальні дані державної статистичної звітності про якісний стан земельних ділянок та їх правовий режим в межах визначених замовником (в межах, за межами населених пунктів, в межах однієї або декількох сільських рад);
  • інформація про земельні ділянки, права на які оформлені/неоформлені, які використовуються нераціонально та/чи без документів;
  • аналіз та рекомендації щодо подальших дій по оформленню земельної ділянки;
  • рекомендації щодо подальшого використання земельної ділянки комунальної власності, у тому числі і задля збільшення доходу місцевого бюджету;
  • рекомендації щодо доцільності або недоцільності проведення інвентаризації земель, групи земель чи окремої земельної ділянки заключення щодо подальший дій по передачі цих об’єктів у комунальну власність та їх оформлення.

 

3

Попередній земельний аудит

(Minimum)

  • аналіз та групування за наявними даними земель схожого використання (земельних масивів) та визначення можливих проблем їх використання;
  • визначення земель, які повинні перейти у власність територіальної громади із зазначенням поетапного та найбільш ефективнішого способу реалізації передачі;
  • розроблення рекомендацій щодо подальшого використання земельних ділянок, у тому числі і з метою збільшення доходу місцевого бюджету.

 

За наслідками проведеної роботи ОТГ/рада отримає документ в письмовому та електронному вигляді, в якому міститимуться:

  • інформація щодо орієнтовних розмірів, цільового призначення та виду використання (у тому числі і перспективного) земельних масивів по групам за схожим використанням;
  • рекомендації щодо доцільності/недоцільності проведення інвентаризації земель;
  • інформація про орієнтовний розмір додаткових надходжень до місцевого бюджету за умови правильного оформлення, розпорядження та раціонального використання земель.

4

Загальний

  • аналіз питань, що виникають стосовно надання, оформлення та використання земельних ділянок різного цільового призначення, а також підготовка відповідних висновків та рекомендацій;
  • надання консультацій щодо вирішення проблемних питань, пов’язаних із використанням земель різного цільового призначення, у тому числі щодо внесення змін в чинні договори оренди, їх пролонгації та поновлення;
  • юридичний супровід оформлення прав на земельні ділянки.
  • супровід земельних спорів у суді;
  • земельний аудит;
  • оптимізація плати за землю;
  • проведення кущових семінарів для різних груп учасників земельних відносин;
  • коментарі та роз’яснення щодо нових законодавчих та інших нормативно-правових актів;
  • відповіді на питання, пов’язані із наданням, оформленням та користуванням землею, будь-якої складності;
  • Підготовка проектів договорів, інших документів щодо землі.
  • досягнення конкретних цілей в залежності від поставлених задач.

 

Наші експерти:

Алла Кальніченко – керівник проекту «Впорядкування та розвиток територій громад», експерт із земельного права, автор численних публікацій, нормативно-правових актів у землевпорядній сфері. Працювала начальником юридичного управління Держкомзему, заступником головного редактора «Землевпорядний вісник».

Віктор Кобилянський – керуючий партнер ТОВ «ОУПЕН Нолідж», експерт із земельного права, кращий адвокат 2017 року у практиці аграрного та земельного права.

Антон Куценко – партнер ТОВ «ОУПЕН Нолідж», експерт із земельного права. Працював заступником директора ДП «Центр державного земельного кадастру», менеджером проекту «Створення Національної інфраструктури геопросторових даних в Україні».

Фото без описуПрезентація частина 1 - тут!

Презентація частина 2 - тут!

 

gromada.open.com.ua

+38 (044) 459-03-79


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь