Михайлівська громада

Запорізька область, Запорізький район

Проект «Впорядкування та розвиток територій громад» ТОВ «ОУПЕН Нолідж»

Дата: 21.05.2019 23:40
Кількість переглядів: 502

Фото без опису

Плата за землю є найперспективнішою статтею доходів бюджетів територіальних громад. Саме на збільшення плати за землю спрямована вся децентралізаційна політика держави: загальнонаціональна оцінка земель, інвентаризація, передача в комунальну власність земель державної та колективної власності.

 

Проте складний процес передачі земель у комунальну власність несе багато ризиків:

  • затягування процесу на роки, його призупинення;   
  • першочергова передача «непотрібних» ділянок;
  • недоотримання коштів бюджетами від плати за землю.

 

Крім того, разом із землею до територіальної громади передаються також і всі обов’язки орендодавця. Проте, більшість договорів оренди було укладено ще на початку 2000-х, тому орендна плата в них не тільки не актуальна і занижена, а й не відповідає теперішнім вимогам законодавства. Аналогічна ситуація і відносно земель, які знаходяться в постійному користуванні.

Використовуючи наші знання та досвід, територіальна громада впевнено і в строк:

1.   Отримає  в комунальну власність сільськогосподарські землі державної та колективної власності.

2.   Правильно оформить всі необхідні документи ,  пов’язані з передачею земель, що дозволить впевнено проходити державні перевірки.

3.   Перевірить та перегляне всі умови використання землі задля законного збільшення надходжень до бюджету від плати за землю.

З цією метою пропонуємо проведення першочергових заходів за наступними напрямками:

 

 

№ п/п

НАПРЯМОК

ВИД  ПОСЛУГ

РЕЗУЛЬТАТ

1

Інвентаризація земель

(Maximum)

 

  • аналіз наявних матеріалів щодо земель в межах відповідної ради,  у тому числі тих, які мають перейти у власність територіальної громади із земель державної та колективної власності;
  • опис земельних ділянок (XML-файл, витяг з 6-зем);
  • визначення земель, які повинні перейти до територіальної громади із зазначенням поетапного та найбільш ефективнішого способу реалізації такої передачі;
  • розроблення землевпорядної документації;
  • розроблення рекомендацій щодо подальшого використання земельних ділянок з метою раціонального їх використання та збільшення доходу місцевого бюджету (по КОЖНОМУ об’єкту).

 

За наслідками проведеної роботи ОТГ/рада отримає:

  1.  документ в письмовому та електронному вигляді (приклад у додатку №1), в якому міститимуться:
  • останні актуальні дані державної статистичної звітності про кількісний та якісний стан КОЖНОЇ земельної ділянки та розподіл їх за угіддями;
  • інформація про земельні ділянки, права на які оформлені/неоформлені, які використовуються нераціонально та/чи без документів;
  • аналіз та рекомендації щодо подальших дій по оформленню земельних ділянок;
  • рекомендації щодо подальшого використання земельних ділянок комунальної власності, у тому числі і задля збільшення доходу місцевого бюджету.
  1. доступ до створеної електронної карти територій ОТГ/ради у розрізі земельних ділянок з інформацією щодо них у вигляді спеціально розробленої програми Муніципальна ГІС (приклад у додатку № 2).
  2. землевпорядну документацію (технічна документація з інвентаризації земель ОТГ/ради) відповідно до постанови КМУ від 23.05.2012         № 513 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації».

 

 

2

Земельний аудит

(Medium)

  • аналіз наявних матеріалів по КОНКРЕТНІЙ ділянці;
  • повний опис земельної ділянки (XML-файл, витяг з 6 ZEM);
  • зазначення шляху переходу земельної ділянки до територіальної громади та порядок її оформлення;
  • розроблення рекомендації щодо подальшого використання земельної ділянки з метою раціонального її використання та збільшення доходу місцевого бюджету.

 

За наслідками проведеної роботи ОТГ/рада отримає:

1. документ в письмовому та електронному вигляді (приклад у додатку №1), в якому міститимуться:

  • останні актуальні дані державної статистичної звітності про якісний стан земельних ділянок та їх правовий режим в межах визначених замовником (в межах, за межами населених пунктів, в межах однієї або декількох сільських рад);
  • інформація про земельні ділянки, права на які оформлені/неоформлені, які використовуються нераціонально та/чи без документів;
  • аналіз та рекомендації щодо подальших дій по оформленню земельної ділянки;
  • рекомендації щодо подальшого використання земельної ділянки комунальної власності, у тому числі і задля збільшення доходу місцевого бюджету;
  • рекомендації щодо доцільності або недоцільності проведення інвентаризації земель, групи земель чи окремої земельної ділянки заключення щодо подальший дій по передачі цих об’єктів у комунальну власність та їх оформлення.

 

3

Попередній земельний аудит

(Minimum)

  • аналіз та групування за наявними даними земель схожого використання (земельних масивів) та визначення можливих проблем їх використання;
  • визначення земель, які повинні перейти у власність територіальної громади із зазначенням поетапного та найбільш ефективнішого способу реалізації передачі;
  • розроблення рекомендацій щодо подальшого використання земельних ділянок, у тому числі і з метою збільшення доходу місцевого бюджету.

 

За наслідками проведеної роботи ОТГ/рада отримає документ в письмовому та електронному вигляді, в якому міститимуться:

  • інформація щодо орієнтовних розмірів, цільового призначення та виду використання (у тому числі і перспективного) земельних масивів по групам за схожим використанням;
  • рекомендації щодо доцільності/недоцільності проведення інвентаризації земель;
  • інформація про орієнтовний розмір додаткових надходжень до місцевого бюджету за умови правильного оформлення, розпорядження та раціонального використання земель.

4

Загальний

  • аналіз питань, що виникають стосовно надання, оформлення та використання земельних ділянок різного цільового призначення, а також підготовка відповідних висновків та рекомендацій;
  • надання консультацій щодо вирішення проблемних питань, пов’язаних із використанням земель різного цільового призначення, у тому числі щодо внесення змін в чинні договори оренди, їх пролонгації та поновлення;
  • юридичний супровід оформлення прав на земельні ділянки.
  • супровід земельних спорів у суді;
  • земельний аудит;
  • оптимізація плати за землю;
  • проведення кущових семінарів для різних груп учасників земельних відносин;
  • коментарі та роз’яснення щодо нових законодавчих та інших нормативно-правових актів;
  • відповіді на питання, пов’язані із наданням, оформленням та користуванням землею, будь-якої складності;
  • Підготовка проектів договорів, інших документів щодо землі.
  • досягнення конкретних цілей в залежності від поставлених задач.

 

Наші експерти:

Алла Кальніченко – керівник проекту «Впорядкування та розвиток територій громад», експерт із земельного права, автор численних публікацій, нормативно-правових актів у землевпорядній сфері. Працювала начальником юридичного управління Держкомзему, заступником головного редактора «Землевпорядний вісник».

Віктор Кобилянський – керуючий партнер ТОВ «ОУПЕН Нолідж», експерт із земельного права, кращий адвокат 2017 року у практиці аграрного та земельного права.

Антон Куценко – партнер ТОВ «ОУПЕН Нолідж», експерт із земельного права. Працював заступником директора ДП «Центр державного земельного кадастру», менеджером проекту «Створення Національної інфраструктури геопросторових даних в Україні».

Фото без описуПрезентація частина 1 - тут!

Презентація частина 2 - тут!

 

gromada.open.com.ua

+38 (044) 459-03-79


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора